VÅRA

KLASSER

Här hittar du mer information om våra klasser, hur man bokar sig samt ett par videos från utvalda klasser. 

BOKA PASS I MOBILEN

1. Ladda ner "Bokningsappen" till telefonen. 

2. Skriv in 1197 som anläggnings-ID. 

3. Logga in med dina uppgifter. 

    Användarnamn: din mailadress

    Lösenord: din födelsedag (ÅÅÅÅMMDD)

När du bokar dig på hemsidan använder du samma inloggningsuppgifter, men du behöver inte skriva in något anläggnings-ID. 

Body Balance

Les Mills BODYBALANCE™ är en blandning av Yoga, Tai Chi och Pilates. Du rör dig till härlig musik och passet ger dig ökad rörlighet, styrka och balans. Du blir stark och smidig i hela kroppen och lämnar passet med en känsla av lugn, fokus och lycka.

Body Combat

Les Mills BODYCOMBAT™ är en klass med massor av kraft och energi.
Med tekniker från karate, taekwondo, capoeira, boxning och muay thai utmanar du en fantasimotståndare. Samtidigt förbrukar du massor av energi, blir skickligare, starkare och får ett större självförtroende. 
Passar både nybörjare och vana deltagare.

Body Explosion

Ett högintensivt intervallpass där du utvecklar både din styrka och kondition. Du använder bl.a. skivstänger, kettlebell och hantlar. Passen är drivande och peppande med en härlig sammanhållning i gruppen. Vill du ha lite endorfinkickar och utmanas så är du varmt välkommen!

Body Pump

Les Mills BODYPUMP™ är styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Klassen är perfekt för både kvinnor och män som vill träna igenom hela kroppen på en timme. Att BODYPUMP™ är enkelt gör det lätt att komma igång, och effektiviteten gör att du snabbt märker resultat. Du blir pushad av instruktören att göra ditt yttersta utifrån din dagsform och nivå.

Cirkelträning

Ett ganska intensivt och varierat pass där du får träna hela kroppen i form av olika övningar på olika cirkelstationer i gruppträningssalen. Stationerna kan se olika ut från gång till gång vilket gör att du ständigt får testa nya varianter på övningar. Cirkelträning passar alla oavsett träningsbakgrund.

Core

Ett kraftfullt, stabiliserande pass med mycket fokus på mage och rygg. I hela din kropps kärna, din inre muskulatur, bär du din kropp. Därför är det oerhört viktigt att kombinera en stark yttre muskulatur med en väl fungerande och stark inre muskulatur. Där kommer corepasset in, genom väl utvalda övningar och inspirerande övningar. Du får både statiska och dynamiska övningar för att stärka upp, och skapa bättre rörlighet i din kropp.
 

CX-Worx

CXWORX ™ tränar core, den vitala ingrediensen för en starkare kropp. En starkare core gör dig bättre på allt du gör, från vardagen till dina favoritsporter. Alla rörelser i CXWORX har alternativ, så det är utmanande men uppnåeligt för just din träningsnivå. Under 30 minuters träning guidar instruktören dig genom korrekt teknik när du arbetar med motståndsrör och viktplattor, likväl kroppsviktsträning som situps och plankan. Du kommer också att träna vissa höft-, rump- och nedre ryggövningar.

Core/Boll

Ett varierande allsidigt pass med pilatesboll som redskap. Vi blandar kondition och styrka och du blir trött och svettig. Träningen ger stark bål, bra hållning och balans. Träning med pilatesboll ger både en större utmaning för din bål och du kan samtidigt anpassa träningen efter din kapacitet beroende på hur du placerar bollen.

Cykel

Testa på cykelpass hos oss där upplägget ser olika ut från gång till gång. Det kan handla om allt från intervaller till uthållighet och instruktörerna gör alltid sitt bästa för att du ska orka dig igenom hela passet. Våra cyklar mäter även din effekt (Watt) så att du på ett roligt sätt kan tävla mot dig själv under passets gång.

Dans

Ett virvlande konditionspass med koreografi inspirerad av olika dansstilar. Passet hämtas ur den traditionella aerobic kulturen där koreografin byggs till en enda sekvens av roliga, busiga steg och energigivande musik. Kom och dansa loss och lev livet med oss!

GRIT Cardio

Riktigt tuff och effektiv konditionsträning i världsklass. Les Mills GRIT™ CARDIO kräver ingen utrustning. Här använder du istället din egen kroppsvikt och tränar högintensivt för att förbättra din kondition. Den unika sammansättningen av rörelser ger dig en hög energiförbrukning som fortsätter efter att passet är slut. Det är vetenskapligt bevisat att Les Mills GRIT™ CARDIO levererar snabba resultat, förbättrar din kondition, fysik och förbränning.

GRIT Plyo

Les Mills GRIT™ PLYO är uppbyggt av rörelser som ökar din spänst. Du använder en steplåda och ibland även en viktplatta för att öka intensiteten och belastningen. Drivande musik får dig att ta din träning till en ny nivå. Bli starkare, snabbare och mer explosiv med GRIT™ PLYO.

GRIT Strength

Klassen är designad för att bygga upp din muskelstyrka. Här använder du skivstång, viktplatta och steplåda för att öka träningseffekten. Musik och rörelser ger dig effektiv träning som förbättrar din syreupptagning, styrka och uthållighet.

HIIT

Högintensiv Intervallträning (HIIT) är en träningsform som blivit allt mer populär de senaste åren. HIIT handlar om att träna i intervaller, och att göra det riktigt hårt. Oftast är HIIT-pass kortare än traditionella träningspass (gym, löpträning, bollsporter etc.) men väldigt intensiva. Ett perfekt sätt att få mycket träning, på kort tid.

Lördagsmix

Lördagsmix är ett prestigelöst pass där enkel Step Up mixas med styrkeövningar med och utan redskap i intervaller. Allt för att maximera kondition & styrka, och för att uppnå ett arbete där hela kroppen engagerats efter avslutat pass.

Martial Arts

Martial Arts är benämningen för kampsport eller kampart. Träningen består av uppvärmning, teknikträning, mitsträning och fysträning där vi mestadels jobbar två och två. Träningen är rolig och allsidig och du kommer att köra igenom hela kroppen på ett kampsportspass. Du kommer dessutom att lära dig riktiga kampsportstekniker och det kommer stärka din självkänsla och ditt självförtroende. Vi kommer även gå igenom vissa självförsvarsövningar på passen för att du ska kunna känna dig säker.

MRL-step

Mage – Rumpa – Lår.
Ett pass där styrka blandas med kondition. Vid uppvärmning och konditionsträning används stepbräda med enklare stegkombinationer för att få upp flåset. Under passets gång varvas den pulshöjande träningen med styrkeövningar för mage, rumpa och lår. Där använder man sig av både redskap och sin egen kroppsvikt.

SH'BAM

Med enkla men heta danssteg, är SH'BAM® det perfekta sättet att forma kroppen och låta din inre stjärna lysa! Populära hits blandat med old school dängor vi alla känner igen är SH'BAM® ett befriande, roligt och socialt sätt att träna. Varje klass av SH'BAM® är levande, unik och rolig! Passar dig som gillar dans och har glimten i ögat! Passar både nybörjare och vana deltagare.

Styrka/Puls

Här kombinerar vi styrka och kondition där passet ibland läggs upp i intervaller. Både vikter och egen kroppsvikt används under styrkedelen och övningarna under passet passar alla, oavsett vilken träningsbakgrund man må ha.

Träningsmix

Ett roligt och varierande träningspass med allsidig styrka och kondition där olika träningsformer mixas. Gymstick och boll används för smidighet och styrka.

Yoga

En dynamisk, kraftfull yoga som kombinerar statisk och dynamisk styrka och stretch. I det här passet guidar din yogainspiratör dig till fysiska utmaningar som syftar till att successivt leda dig till mental avkoppling. Ett suveränt komplement till all annan fysisk träning, då du får rikta ditt fokus till din andning som guide till din fysiska prestation. Du lär dig att bära din egen kropp. Kom och upplev dina möjligheter!

Yin Yoga

Yin yoga är en lugn och meditativ form av Yoga där fokus ligger på bindvävnad, leder och ligament för att behålla rörlighet och undvika rygg- och ledproblem. Alla övningar utförs på golvet och varje position håller man mellan 3-5 minuter med avslappnade muskler.

Yogilates

Ett pass där vi kombinerar styrketräning, stretch och yoga och använder pilatesboll som redskap. Med mjuka skonsamma rörelser tränar vi igenom hela kroppen och gör dig stark, mjuk, smidig och avslappnad. Med pilatesboll som redskap kan du avlasta skuldra axlar och samtidigt ge bålen en utmaning.

Workout Rockring

Ett roligt träningspass med enkel koreografi där vi tränar kondition, styrka och rörlighet med rockring, stepbräda och hantlar.
Rockringen väger 1,2 kg vilket gör den lätt att rocka med. Alla kan lära sig att rocka.

Please reload

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

KLASSER

 

KONTAKT

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle

Öppettider

Måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Lördag

Söndag

7-22

7-22

7-22

7-22

7-20

9-18

9-18

Jul & Nyår

Mån 23/12

Tis 24/12

Ons 25/12

Tors 26/12

Tis 31/12

Ons 1/1

7-20

Stängt

Stängt

9-18

9-16

Stängt

 © 2019 Top Fitness Center

Utsedda till topp 5 i kategorin "Årets gym" i Guldhjärtat 2017

Eleiko logo 2.png